GOVI - נדל"ן בפורטוגלבשנים האחרונות פורטוגל מהווה יעד אטרקטיבי ביותר להשקעות נדל"ן של משקיעים מכל רחבי העולם.

התשואה הגבוהה על הנכסים, המיקום האטרקטיבי של מדינה אירופאית זו, רף ההשקעה הנמוך, פוטנציאל ההשבחה, אמנת המס הקיימת בין ישראל לפורטוגל (המאפשרת קיזוז עם המיסים הנדרשים לתשלום בפורטוגל), פתיחת השערים לצאצאי מגורשי ספרד בדמות הדרכון הפורטוגלי, ויזת הזהב, הגידול המאסיבי בתיירות נכנסת והמערכת הבנקאית היציבה אשר מאפשרת מתן הלוואות ומשכנתאות.

כל אלו מובילים משקיעים רבים לבחור בפורטוגל כיעד השקעה.



גם בפתאל ואיסתא לא מוותרים על רכישת נדל"ן בפורטוגל

דבריו של דוד פתאל, מייסד 'פתאל' "פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים האטרקטיביים באירופה ורשמה עלייה של כ- 80% במספר התיירים הנכנסים אליה מדי שנה" והצהרת הכוונות של פתאל להעמיק את אחיזתה בפורטוגל ממחישה במידה רבה את הפוטנציאל הענק הגלום ברכישת נדל"ן במדינה זאת. רשת פתאל רכשה אשתקד נכס בפורטו וחתמה כעת (פברואר 2020), על הסכם לרכישת חברה אשר מחזיקה בקרקע בשטח של 1840 מ"ר בעיר העתיקה של ליסבון. בנוסף, היא הודיעה שהיא מתכוונת להשקיע עוד 22 מיליון אירו בהקמת מלון 5 כוכבים מפואר.
גם חברת התיירות איסתא (פברואר 2020) עוסקת בהקמה של מלון חדש בפורטו, פורטוגל ובנוסף איסתא מקימה מתחם הוסטל בפורטו.


הסיבות אשר הובילו להפיכתה של פורטוגל לאחד מיעדי השקעות הנדל"ן הפופולאריים ביותר בחו"ל כוללות בין היתר את הנתונים הבאים:

  • נכסים בעלויות משתלמות - פורטוגל, בדומה למדינות נוספות באירופה, נדרשה להתמודד עד לפני מספר שנים עם משבר כלכלי אשר הוביל לירידה משמעותית במחירי הנדל"ן. אומנם מחירי הנדל"ן ברחבי המדינה חוזרים למסלול הצמיחה בשנתיים האחרונות, אך עדיין תוכלו למצוא בכל רחבי המדינה נכסים בעלויות אטרקטיביות בהשוואה לנכסים דומים בישראל.
  • מדינה תיירותית מתפתחת - פורטוגל נחשבת לאחת מהמדינות התיירותיות ביותר בעולם עם למעלה מ-20 מיליון תיירים מדי שנה! עובדה אשר הופכת את דירות הנופש ודירות ה-AIRBNB לסוג של השקעת נדל"ן משתלמת לטווח הקצר, הבינוני והארוך.
  • זכאות להוצאת אזרחות פורטוגלית - במהלך השנים האחרונות, ישראלים רבים מימשו את זכאותכם ההיסטורית להוצאת אזרחות פורטוגלית המאפשרת להם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות אזרחיים הבאים לידי ביטוי גם בעת מימוש וביצוע של עסקאות נדל"ן ברחבי המדינה.
  • מגוון רחב של נכסים בכל רחבי המדינה - כאשר מדברים על השקעות נדל"ן בפורטוגל, מדברים בעיקר על השקעות לרכישת דירות ושטחי מסחר בערים הגדולות, כגון פורטו וליסבון. יחד עם זאת, עומדת לרשותכם האפשרות לרכישה של קרקעות וחוות באזורים שונים ברחבי המדינה.


  • מימון של עסקאות בפורטוגל

נכון להיום הממשלה הפורטוגלית מעודדת כניסת כסף זר והשקעות נדל"ן בפורטוגל ולכן הבנקים המובילים בפורטוגל מספקים שירותי מימון לזרים. בתור משקיע זר אתה זכאי להלוואת משכנתא מקומית לרכישת נדל"ן בפורטוגל בריבית נמוכה המהווה הזדמנות נדירה. בכדי לקבל משכנתא על הנכס אותו אתה מעוניין לרכוש הבנק יחייב אותך להון עצמי מינימאלי של 20% מסכום הרכישה ויעניק לך עד כ- 80% מימון לרכישה. בנוסף, יש לדאוג לכל הניירת הנדרשת לבנק ההשקעות, ניירת כמו למשל תלושי שכר, הוכחות ליכולת החזר ועוד. טרם לקיחת משכנתא חשוב לקבוע תקציב להשקעה, לבחור את הנכס המועדף ובמקביל לשכור את שירותיהם של מומחים אשר מכירים את התנאים וההליכים הבנקאיים המקומיים בפורטוגל והמסלולים השונים המתאימים לכל משקיע, שכן, כל אלו יבטיחו למשקיע תהליך מקצועי, התנהלות יעילה וניהול סיכונים חכם.

לסיכום, כמות ענק של תיירים ( כ - 70 מיליון תיירים ) , מחירים נמוכים, השקעות בהישג יד ותמריצים רבים למשקיעים, הופכים את פורטוגל למדינה בעלת פוטנציאל אדיר בכל הקשור אל נדל"ן בפורטוגל . כל אלו מובילים רבים לרכוש בה דירות ונכסים מסחריים רבים המשרתים את התיירים וקהל היעד של שוק ה- AirBnb. טרם ההחלטה על פנייה לבנק למטרת מימון עסקת נדל"ן בפורטוגל, חשוב שתלמדו את השוק היטב ותזהו מה טווח המחירים לעסקאות שונות. בנוסף, קחו בחשבון שעסקאות נדל"ן מלוות בסיכונים רבים ולכן חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום. בהצלחה!

אני מתעניין ב

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp Share to LinkedIn LinkedIn